שיפוץ גירים רובוטיים (מכטרוניקס)
שיפוץ גיר מכטרוניקס
גיר DSG הוא גיר שמשלב 2 מערכות ברכב: תיבת הילוכים ידנית בצורתה הקלאסית ומערכת קלאצ’ים. מדובר במערכת מצמדים חדשה ומשוכללת. ובגדול, כל זה ביחד נקרא DSG. ועכשיו, אחרי שהחכמנו קצת אפשר להתקדם.
תיבות אוטומטיות של רכבים ישנים יותר לרוב יכילו ארבעה הילוכים. היום, ברכבים חדשים ניתן למצוא תיבות אוטומטיות רציפות עם חמישה הילוכים. בגיר DSG לעומת זאת, יהיו לרוב בין שישה לשבעה הילוכים.
שימו לב:
להבדיל מתיבה ידנית, גיר רובוטי מגיע עם מערכת ממוחשבת וחכמה שיודעת להתאים הילוכים למהירויות שונות ועושה זאת בצורה אוטומטית בעזרת אלגוריתם. אפשר להגיד שאופן הפעולה של הגיר הזה מאוד דומה לגיר אוטומטי.
גיר כזה נהנה משני העולמות: הנוחות של הנסיעה עם גיר אוטומטי (שכן הגיר הרובוטי חוסך מכם התעסקות עם מצמד והחלפת הילוכים ידנית), והחיסכון בדלק של הגיר הידני. גיר DSG יודע לנצל את כוח המנוע בצורה מקסימלית.
מבולבלים? הנה ההסבר הפשוט:
אפשר להגיד שהגיר הרובוטי הוא סוג של הכלאה בין תיבה ידנית לתיבה אוטומטית. מתחת למעטפת האוטומטית, קיימת בעצם מערכת חכמה שעובדת בצורה ידנית-אוטונומית. גירים מסוג DSG מכילים רכיב שנקרא מכטרוניקס.
אותו רכיב הוא בעצם המוח הממוחשב של הגיר. זה מה שהופך את הגיר הזה לאחד הגירים היותר יעילים בשוק המכוניות. לא פלא שקיימים מגוון דגמים שמגיעים עם גיר רובוטי. הביצועים שלו מעולים והוא יותר חסכוני.
ועם זאת, לעיתים גיר כזה יכול להתקלקל. במצב כזה, מומלץ לפנות לאיש מקצוע. חווים בעיות כאלה? אנחנו יכולים לעזור לכם עם החלפת גיר מכטרוניקס.
החלפה כזו נפוצה ברכבים מסוג סיאט, אוודי, פולקסוואגן גולף, קאיה, יונדאי או רנו
רכבים שיוצרו בין השנים 2009 ל-2010 (השנים שבהן הטכנולוגיה יצאה לאור), סובלים מבעיות רבות בגיר הרובוטי. זאת בגלל שהטכנולוגיה עדיין לא הייתה מספיק מפותחת. יותר ויותר אנשים מגיעים אלינו לבצע עבודות כאלה. המומחיות של “קאר גיר” היא תיקון והחלפת גירים רובוטיים מכטרוניקס.
עברנו את כל ההדרכות המקצועיות בתחום, ואנחנו מחזיקים בציוד משוכלל שמאפשר לנו לזהות בעיות בצורה מדויקת, למצוא להן פתרון מעולה ועל הדרך לחסוך לכם כסף.